Már megint egy "olaszos" blog

Az utóbbi években a tenyerén hordott a sors így lehetőségem volt bejárni Olaszország közkedvelt és kevésbé közkedvelt részeit. Egészen pontosan 2001-ben tettem be a lábamat először az olasz földre. Azóta valami megmagyarázhatatlan vonzalmat érzek az OLASZ élet minden aspektusa iránt. Lehet szó a tájról, a mentalitásról, a kultúráról, a gasztronómiáról, egyszerűen megőrülök érte, minden érdekel. Pontosan ezért elkezdtem a nyelvet is megtanulni, melyet a mai napig fejlesztek. Az utazások során beszélek a helyiekkel, olasz könyveket olvasok, olasz tévéműsorokat nézek. Ennek köszönhetően rengeteg érdekességre figyeltem fel, melyek más számára is fontosak lehetnek. Ezt a blogot elsősorban azért kezdtem el, mert szerettem volna rendszerezni, kiírni magamból ezeket az információkat. Aztán tovább gondoltam: Mi lenne ha megosztanám másokkal is? Hátha vannak még hasonló fanatikusok. Na jó, tudom, hogy vannak! :-) Ezen kívül remélem, hogy azoknak is a segítségére leszek, akik most készülnek a csizmába látogatni, vagy a látottakat kiegészítenék egy kis plusz információval.

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik a kedvenc helyem, őszintén szólva nem tudnék egyértelmű választ adni. Minden régiónak, sőt a régiók minden szegletének megvan a maga jellegzetessége, melyet nem lehet semmihez sem hasonlítani. Délen bejártam Campaniát, Pugliát, Calabriát és Szicíliát.  Északon körbejártuk Toszkánát. Meglátogattuk Friuli-Venezia Giulia, Veneto, Lombardia, Emilia-Romagna, Ligúria és Lazio tartomány „turistás” helyeit. Természetesen minden hely maga a csoda, csak észre kell venni. Segítsen nekünk ebben ez a blog!