Éljen a dél varázsa! Szeretünk fapados.

A Wizzair nyilvánosságra hozta, hogy jövő áprilistól egy új dél-olasz városba is indít járatot. Ez a város nem más, mint Lamezia. Lamezia Calabria tartományban található, talán így már többeknek ismerős. Megmondom őszintén, hogy hatalmasat dobbant a szívem, amikor meghallottam, mert Calabria az én első olasz nyaralásom színhelye volt. Pontosabban az első négy, mert valóban lenyűgözött minket. pano_capovaticanon1.jpg

Nem csoda, igaz? Ez egy tipikus calabriai látkép.

Amikor arról meséltem az olaszoknak, hogy én már négyszer meglátogattam ezt a tartomány, nagy szemekkel néztek rám, hogy mi a fenét tudok én ennyiszer nézni ezen a helyen. Mondtam nekik, hogy Tropea egy igazi szerelem lett számomra, ebben már ők sem kételkedtek, mondták, hogy talán az egyetlen szép hely ezen a részen az valóban ez a kis város. Ezért most szeretném nektek bemutatni egy pár képpel, hogy hová is lesz lehetőségünk kirepülni. sta-tropea.jpg

Már távolról is látszik, hogy mennyire különleges adottságú helyről beszélünk. Hozzáteszem talán azóta sem láttam ilyet. Ha csak egy apró részletét látja az ember ezeknek e képeknek, akkor is egyből tudja, hogy ez nem lehet más csak Tropea. tropea-1.jpg

Az óváros egy 40 méter magas mészkő sziklán fekszik.  Az utcák úgy vannak kialakítva, hogy a végében le tudjunk nézni a csodálatos tengerre. tropea-in-inverno-studiare-italiano.jpg

Így oldalról is tökéletes látszik, hogy manapság már a szárazföld részét képezi a Santa Maria szigeten fekvő Santa Maria dell’Isola bazilika és bencés kolostor. 8128206945_7bbd5b9c99_b.jpg

Maga a csoda!

costa-mare-calabria-villa-habib-2.jpg

Nem tudunk elmenni szó nélkül a víz színe mellett sem. Nem egy egyszerűen megközelíthető partszakaszról van szó, de maga a látványa is lenyűgöző. 

Miért pont dél? 

Életemben először ezt a részt láttam Olaszországból. Talán pont ennek köszönhető, hogy a mai napig a dél szerelmese vagyok. Ennek több oka is van. Azt mondanom sem kell, hogy az emberek rettentő barátságosak. Minden alkalommal tárt karokkal vártak minket, és a helyi boltokban, éttermekben is ugyanúgy emlékeztek ránk még pár év múlva is. Ezeken a helyeket még láthatjuk az igazi olasz  életet. Itt csak olasz emberek laknak többnyire nagy szegénységben. Nincsenek patinás épületek, fényűző templomok, bevásárló központok. Csak maga a vadregényes táj és a benne élő helyiek. Ők péntekenként összegyűlnek a főtéren. Gyerekek, felnőttek, nagyszülők együtt táncolják a salsa-t és örülnek hogy egy ilyen helyen kelhetnek fel minden reggel. A másik szintén nem elhanyagolható tény, hogy nincsen sok turista... Legalábbis eddig nem volt. Őszintén remélem, hogy ez a hely meg tud maradni ilyennek, még akkor is ha egyre többen írnak róla, vagy ha a Wizzair járatot indít Budapestről. Vegyes érzelmeim vannak, mert legszívesebben megmutatnám mindenkinek, hogy ezt nézzétek mennyi csoda van itt, de félek is attól hogy ez a pici hely nem fogja bírni a turista áradatot. 

Mi raccomando Tropea rimani cosi.