Bergamo: az elérhető kiruccanás

Utazásaim egyik legnagyobb pozitív csalódása és ezáltal hatalmas élménye Bergamo meglátogatása volt. Első alkalommal hirtelen felindulásból döntöttünk. Elegünk volt a munkából és az itthoni eseményekből. Néztünk egy fapadost, két szempont alapján: olcsó legyen és a célnál tegyen le minket. Ezeknek a kritériumoknak a Ryanair Milano Bergamo járata tökéletesen megfelelt.p1-19-bergamo.jpg

Reggel 6-kor felszálltunk, 8-kor már a kávénkat kortyoltuk a főtéren az ébredező olaszok között. Nem is kellett több a boldogsághoz, de a város még többet adott és csak adott...

Bergamo Városa két részből áll. Citta alta (felső város) és Citta bassa (alsó város). Rövid informálódás után kiderült, hogy Citta alta lesz a mi bázisunk, ott is foglaltuk le egy éjszakára a szállást. A választásunk oka egyszerű, ez a városrész 1561 és 1598 között épült. A középkori jellegét ma is tökéletesen őrzi, nem is kell más egy igazi olasz élményhez. mura_venete_igbergamo.jpg

A felső részt a mai napig egy városfal veszi körül. Egy délutáni sétához a legkiválóbb helyszín, a kilátás sem hanyagolható, alattunk egész Bergamo alsó városa. A négy városkapu ma is gyakorlatilag teljes pompájában áll. bergamo-alta-porta-san-giacomo.jpg

Bejegyzésemben inkább Citta alta látnivalóiról és gasztronómiai élményeiről beszélnék, mert ha az ember csak kiruccan érdemes ezt a részt teljesen bejárni, itt minden megtalálható, amire egy turista vágyhat. b3ce999eaeff0a55a7ec8a6f3543aa51.jpg

Ahogy leszállunk a reptérről induló buszról, érdemes leszállni a "funicolare" megállónál és ezzel a fogaskerekűvel megközelíteni a felső várost. Egy egészen más dimenzióba repít minket, előre vetítve a városka csodás elhelyezkedését. Már itt rájön az ember, hogy nagyon nem lőtt mellé ezzel az utazással.

Látnivalók

A Dóm - Santa Maria Maggiore templom - Colleoni-kápolna - Battistero (keresztelő kápolna) 48996041.jpg

Kívülről is lenyűgöző látványt nyújtanak, de a belsejére is azt mondhatjuk, hogy sok nagyváros szent helye nem rendelkezik ilyen patinás építészeti megoldásokkal. interno_basilica_santa_maria_maggiore.jpg

Torre del Gombito: Régi lakótorony, 52 méteres magasságba invitálja a látogatókat, nyugalom, van lift :-)bergamo_torre_del_gombito_800.jpg

Palazzo Nuovo: A 17. században Palladio tanítványa építette. Sokáig a városi hatóság színhelye volt, jelenleg 500 000 kötetes könyvtár látható benne. 02.jpg

Palazzo Vecchio: A 12. századi eredetének köszönhetően Olaszország egyik legrégebbi városházépülete. palazzo-della-ragione-cosa-visitare-bergamo.jpg

Talán a képekből is kiderül, hogy itt nincsenek nagy távolságok, minden egyben van. Az egész város bejárható egy nagy (pár órás) sétával. Pontosan ezért is ideális rövid látogatáshoz. Ha esetleg úgy döntünk, hogy nem szeretnénk műemlékeket nézegetni, csak átvenni a "feelinget", pihenni és jókat enni és inni, akkor is jó helyen járunk.  chk6ki5cxdl5fyvioejlkq-article.jpg

Indíthatjuk a napunkat a helyiek kedvencében a Caffe del Tasso-ban. A cappuccino és a latte macchiato is isteni. il-fornaio_1.jpg

Mindenképp érdemes ellátogatni az Il Fornaioba ahol ollóval vágnak nekünk pizzaszeletet minden, tehát minden ízben. A péksüteményeket sem érdemes kihagyni! bimyvopiuaa39xl.jpg

A Bar Florat is imádjuk. A kiszolgálás kissé döcögős, szinte mindig telt ház van, de már csak a  crema di caffe miatt is érdemes várni, nemhogy az isteni tésztákra. A hölgy és a fia szolgálja ki a vendégeket személyesen.

Az említett helyeken kívül van itt lehetőség mindenre, koktélozni, házi ízeket kipróbálni, polentát vásárolni, friss gyümölcsöt beszerezni, vásárolgatni, friss csapolt söröket inni. Valamint a helyi jellegzetes italokat is lehet kóstolni szinte minden sarkon.  citta-alta-bergamo.jpg

Mennyibe kerül?

Szinte minden hónapban ki lehet fogni úgy fapadost, hogy oda-vissza 10.000, maximum 15.000.- alatt megússzuk. Szállásból nyilván rengeteg opció van voltunk mi már szállodában és bed and breakfastban is. Mindkettővel meg voltunk elégedve fejenként 10.000.-ből ennek is ki kell jönnie egy éjszakára. A busz a reptérről 23 percet ígér a fogaskerekűig 1,30 euróért (75 percen belül még a fogaskerekűre is érvényes). Más kiadás nem jön szóba természetesen az étkezéseken kívül, de feltételezem ezt itthon is megtennénk.  Azt gondolom ár-érték arányban nagyon jó választás, az átlag számára könnyen elérhető összegből két nap csodás olasz élményt kapunk. Semmiben nem kell hiányt szenvednünk a nagyvárosokhoz képest... Vagyis... Egy dologgal itt nem fogunk találkozni: A turista áradattal.